Kalibracja systemów wspomagania ADAS - kamery oraz radary
Obecnie wiele samochodów osobowych i dostawczych jest wyposażonych w kamery i radary systemów wspomagania kierowcy - wszystkie nowo homologowane pojazdy w 2021 r. oraz nowo produkowane w 2022 r. w Europie muszą mieć zamontowany system awaryjnego hamowania oraz asystenta pasa ruchu. Dlatego warsztaty samochodowe stają coraz częściej
przed zadaniem ponownej kalibracji tych systemów, po wykonaniu naprawy lub prac serwisowych
W związku z wymaganiami OEM dla napraw powypadkowych, konserwacji i serwisowania – czujniki wspomagania kierowcy muszą zostać ponownie regulowane i skalibrowane.
W Bosch Service Mińsk Mazowiecki wykonujemy kalibrację kamer i radarów przy zastosowaniu urządzenia DAS 3000, które umożliwia przeprowadzenie precyzyjnej kalibracji przedniego radaru oraz kamery.
Szybka i precyzyjna kalibracja możliwa jest dzięki zastosowaniu DAS 3000 oraz testera Bosch. KTS wraz z oprogramowaniem diagnostycznym ESI[tronic] 2.0 Online przy współpracy z DAS 3000 zapewniają prawidłową kalibrację systemów aktywnego tempomatu (ACC), asystenta hamowania awaryjnego (FCW), asystenta pasa ruchu (LDW/LKA) i innych spotykanych dziś w samochodach systemów ADAS.
Radary i kamery są elementami asystentów utrzymania i zmiany
pasa ruchu oraz tempomatu adaptacyjnego (ACC).
Tego rodzaju systemy są instalowane fabrycznie już w prawie
każdym pojeździe.
Wystarczy wymiana szyby przedniej, mała szkoda parkingowa i już
systemy te wymagają ponownej kalibracji, a nawet muszą zostać
wymienione i potem skalibrowane.
Także wiele samochodów kempingowych i dostawczych jest już
wyposażanych w innowacyjne systemy wspomagania. Dlatego
należy stosować urządzenie do regulacji, które obejmuje również
te pojazdy.