Kalibracja systemów wspomagania ADAS - kamery oraz radary

Obecnie wiele samochodów osobowych i dostawczych jest wyposażonych w kamery i radary systemów wspomagania kierowcy - wszystkie nowo homologowane pojazdy w 2021 r. oraz nowo produkowane w 2022 r. w Europie muszą mieć  zamontowany system awaryjnego hamowania oraz asystenta pasa ruchu. Dlatego warsztaty samochodowe stają coraz częściej 

przed zadaniem ponownej kalibracji tych systemów, po wykonaniu naprawy lub prac serwisowych

W związku z wymaganiami OEM dla napraw powypadkowych, konserwacji i serwisowania – czujniki wspomagania kierowcy muszą zostać ponownie regulowane i skalibrowane.

W Bosch Service Mińsk Mazowiecki wykonujemy kalibrację kamer i radarów przy zastosowaniu urządzenia DAS 3000, które umożliwia przeprowadzenie precyzyjnej kalibracji przedniego radaru oraz kamery.

Szybka i precyzyjna kalibracja możliwa jest dzięki zastosowaniu DAS 3000 oraz testera Bosch. KTS wraz z oprogramowaniem diagnostycznym ESI[tronic] 2.0 Online przy współpracy z DAS 3000 zapewniają prawidłową kalibrację systemów aktywnego tempomatu (ACC), asystenta hamowania awaryjnego (FCW), asystenta pasa ruchu (LDW/LKA) i innych spotykanych dziś w samochodach systemów ADAS.

 Radary i kamery są elementami asystentów utrzymania i zmiany
pasa ruchu oraz tempomatu adaptacyjnego (ACC).
 Tego rodzaju systemy są instalowane fabrycznie już w prawie
każdym pojeździe.
 Wystarczy wymiana szyby przedniej, mała szkoda parkingowa i już
systemy te wymagają ponownej kalibracji, a nawet muszą zostać
wymienione i potem skalibrowane.
 Także wiele samochodów kempingowych i dostawczych jest już
wyposażanych w innowacyjne systemy wspomagania. Dlatego
należy stosować urządzenie do regulacji, które obejmuje również
te pojazdy.